همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از حضور 30 هزار پلیس در رزمایش امنیت و آرامش تهران هدف کسب آمادگی‌های لازم و آموزش شهروندان در مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحران‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار عزیزالله رجب‌زاده در مراسم افتتاحیه رزمایش امنیت و آرامش اظهار کرد: این رزمایش به منظور همکاری مردم با نیروی انتظامی برگزار شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام نوآوری و شکوفایی، افزود: این نامگذاری با هدف افزایش امنیت در جامعه برای رسیدن به اهداف نظام است که در این رابطه مشارکت و انعطاف پذیری در روبرویی با مشکلات، همچنین آینده‌نگری و تعهدگرایی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این رزمایش به آن توجه شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: فرماندهی انتظامی تهران با تشکیل قرارگاه امام رضا (ع) و شش قرارگاه تحت پوشش آن توانست پشتیبانی، اطلاعات، نظارت و ارزیابی را در روند برنامه‌های خود قرار دهد و با دادن دستورالعمل‌های اجرایی به این قرارگاه‌ها، آن‌ها به انجام دستورالعمل‌ها پرداختند.

وی درباره چگونگی اجرای رزمایش امنیت و آرامش نیز اضافه کرد: 30 هزار پلیس به همراه نگهبانان محل و پلیس یاران، با بیش از چهار هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این رزمایش شرکت دارند.

سردار رجب زاده تاکید کرد: آموزش، ارتقای امنیت اجتماعی، امدادرسانی به مردم و حفاظت از اموال مردم همچنین حفاظت بیشتر از مراکز حساس مانند وزارتخانه‌ها و مقابله با تروریسم و پدافند غیرعامل، از دیگر اهداف مهم این رزمایش است.

وی محورهای رزمایش امنیت و آرامش را سان و رژه نیروهای شرکت‌کننده عملیات، چترریزی، راهپیمایی تاکتیکی توسط 10 قرارگاه به همراه دو هزار خودرو در پایتخت، اجرای پدافند غیرعامل در کلانتری‌ها، عملیات امداد و نجات، مقابله با اقدامات تروریستی و همچنین انتقال نیرو به شهرها و پایتخت عنوان کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این رزمایش از امروز (دوشنبه) به مدت شش روز در پایتخت اجرا خواهد شد که امیدواریم با همکاری مردم به اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش برسیم.

کد خبر 67995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز